f. Alen Santrač

BIOGRAPHY
ALEN SANTRAČ
Eco Explorer CEO
Rođen u Postojni, živeo u Sloveniji do svoje 18te godine. Nakon toga, preselio se u Srbiju, studirao na Filozofskom fakultetu, a zatim i na Politehničkoj Akademiji, turizam zajedno sa Višom pedagoškom u Beogradu. Za vreme studija, radio u izdavačkoj agenciji Jutro, za diplomski napisao Turistički vodič za Maltu, koji sam ujedno i publikovao… nakon završetka studija turizma, zaposlio se u agenciji TTI za kongresni turizam. Odjednom odluka o odlasku u inostranstvo postala je ozbiljna opcija. I, desio se Čile. Sa dvojicom drugara, kupljenom povratnom avio kartom do Santiaga de Chile i 300 dolara u džepu, bez znanja španskog otisnuo se u beli svet. Ni više ni manje nego južnoamerički Čile, u gradić koji leži na Pacifiku, u Valparaiso i Vinju del Mar.  Nakon mesec dana boravka u letnje decembarsko vreme, pronašao i prvi posao, a to je bilo u jednom italo-francuskom restoranu, koji se je zvao Fellini, po prvi put na takvom radnom mestu i tu krenuo u ozbiljnije učenje španskog. Prošla su dva tri meseca i na poslu sam napredovao, i radio i u turizmu sa strancima koji su dolazili u taj elitni restoran, pa nakon toga i otvorio lokalnu turističku agenciju, koju sam nazvao Cumbres, i vodio strance po Čileu.  Nakon jos jedne godine, aplicirao za rad na prekookeanskom brodu i odradio jedan ugovor od 6 meseci na Royal Carribean brodu Monarch of the Sea, obilazeci usput i Jamajku, Floridu i Key West, pa i Los Angeles, San Dijego i ostrvce Santa Katalina, zatim Panamu, Meksiko i čuvenu Rivijeru Maja, kao i gradic Ensenadu, a isto tako obisao i deo Bahamskih ostrva… i to sve radeci na brodu. Sledi povratak u Čile u Vinju del Mar i Valparaiso i nastavak rada u turizmu, dok u medjuvremenu nisam pripremao izmedju ostalog i organizaciju putovanja za Peru u trajanju od 24 dana živeci jos uvek u Čileu.

I tako sam iz Čilea za Peru imao jednu grupu iz planinarskog drustva iz Beograda. I taj potpuno novi svet želeo sam detaljnije da otkrijem, istražim i doživim, pa sam nakon ove ture i ostao u prašumskom peruanskom gradiću Puerto Maldonado, koji je i urbani i glavni grad regiona Madre de Dios, odakle se ide u nacionalne parkove, amazonska jezera plovidbom motornim čamcem, a koji se nalazi na tromeđi Perua, Brazila i Bolivije. Zovu ga glavnim gradom biodiverziteta u Peruu i gradom motora, kao i univerzitetskim gradom. Tu sam radio kao profesor na njihovom državnom Univerzitetu Madre de Dios čitave dve godine, i isto tako radio povremeno i pod ugovorom kao profesor na njihovom aerodromu u Puerto Maldonadu gde sam držao časove kontrolorima letova, i povremeno i honorarno radio kao i asistent prevodioc za jednu firmu koja se bavi uvozom i izvozom, a imao sam prilike da vodim i jednu lokalnu turističku agenciju za amazonski turizam, kao i da povremeno držim časove joge u jednom kulturnom centru u tom gradiću. Nakon odlaska iz Perua, desio se povratak u Srbiju nakon desetak godina provedenih u Južnoj Americi, ali i u međuvremenu boravka tamo, organizovao putovanja i sam putovao i obišao skoro čitav region Južne i Centralne Amerike. U Beogradu sam otvorio udruženje prijateljstva srpsko latinoameričkog društva pod imenom Cumbres i zaposlio se u jednoj kafe knjižari, gde sam povremeno organizovao a i sam držao predavanja na temu  Južne i Centralne Amerike, njihovog života, drevnih civilizacija i misterija, šamana, amazonskog i andskog zivota…
Napokon, nakon toga, u novijoj istoriji, prelazim da radim u turističkoj agenciji u Beogradu, tj. za više turističkih agencija kao specijalista za region Južne i Centralne Amerike i sada i dalje organizujem i vodim putovanja po Južnoj i Centralnoj Americi, i isto tako vodim putovanja po evropskim metropolama, pa sam imao prilike da obiđem dosta evropskih metropola, sve do dana današnjeg. Isto tako sam organizovao putovanja i za Aziju i vodio grupe. U međuvremenu sam otvorio agenciju u Kostarici, Eco & Spiritual Explorer Tours, gde isto tako organizujem i vodim putnike na željene destinacije.
Do sada sam od 2003. godine organizovao I vodio kao vodic razlicita putovanja bilo preko razlicitih turistickih agencija, planinarskih klubova, udruzenja gradjana I klubova, bilo samostalno i vodio putnike, cesto I vise puta na iste destinacije, a ture su bile I grupne I individualne I to od planinarskih, eko, budzet, luksuznih grupa kojima sam organizovao I vodio ih na putovanja.
Destinacije su sledece:
*U latinskoj Americi: Peru, Bolivija, Argentina, Brazil, Urugvaj, Paragvaj, Meksiko, Ekvador, Kostarika, Panama, Kolumbija, Cile…
*u Aziji: Tajland, Kambodza, Vijetnam, Indija…
*u Evropi: Madjarska, Slovacka, Ceska, Nemacka, Spanija, Italija, Portugal…

Od hobija, košarka je bila glavni sport koji sam niz godina trenirao, a onda i trčanje pa sam svojevremeno i istrčao dva puna maratona od 42km, a od omiljenih mesta koje sam obišao u proputovanjima, izdvojio bih Meksiko, Čile, Peru i Brazil, ali i Kaliforniju …
U slobodno vreme bavim se i praktikovanjem joge, istraživanjem različitih kultura i civilizacija.